Sesungguhnya senyum itu adalah sedekah (^_^)v

Wednesday

Meriahnya Aidilfitri


Alhamdulillah, bersyukur kehadrat ilahi kerana sekali lagi memberikan aku dan keluarga peluang untuk menyambut aidilfitri bersama-sama. Bagi setiap umat islam di dunia ini pasti menantikan detik 1 syawal setelah 1 bulan berpuasa. Satu syawal merupakan satu kejayaan buat umat islam kerana Berjaya berpuasa di bulan ramadhan sehingga keakhir bulannya. Aku berasa sangat bersyukur kerana pada tahun ini, semua ahli keluarga aku pulang beraya di kampung halaman. Bagi aku, aidilfitri pada tahun ini sangat meriah kerana kami telah mendapat ahli keluarga yang baru 3 serentak iaitu abang ipar, anak buah yang keempat dan anak buah yang kelima. Syukur Alhamdulillah! Pada tahun ini agak berbeza kerana juadah pada 1 syawal agak banyak antaranya ialah nasi arab, nasi minyak, ketupat, rendang, satay, nasi impit, kek coklat, lemang dan sebagainya. Tahun ini juga merupakan tahun yang paling penat buat aku kerana segala persiapan untuk  1 syawal hanya disiapkan oleh aku, kerana kakakku masih dalam pantang. 

No comments:

Post a Comment