Sesungguhnya senyum itu adalah sedekah (^_^)v

Tuesday

Idola Rahsiaku

Assalamualaikum..

Dah lama rasanya tak menulis di sini, rindu untuk menulis makin menjadi-jadi. Kekangan masa membataskan tangan saya untuk menari-nari atas papan kekunci ini. Mohon maaf semua ya.

Banyak peristiwa yang nak dikongsikan dengan pembaca semua. Serius, banyak sangat sangat sangat. Ok,ok, kita fokus pada cerita ni dulu ye. Saya nak ceritakan tentang seseorang yang sangat saya minat boleh kata secret admire la, hamba allah ni sangat hebat. Walaupun usianya masih muda, tapi pemikiran dan kata-kata beliau sangat matang. Hamba allah ni nama dia nor adibah binti rozain saya mula mengenali beliau sewaktu beliau terlibat dengan daie millenia anjuran  tv3 baru-baru ini. Semenjak beliau mula terpilih rancangan berkenaan, saya mula tertarik dengan beliau. Serius, sangat tertarik, bukan tertarik disebabkan kecantikan ataupun keseksian ataupun sebagainya, tapi saya sangat tertarik dengan kata-kata dan hujah yang beliau sampaikan. Penuh isi dan sangat berhemah. setiap kali ada diari Daie millennia, saya tidak akan ketinggalan untuk mengikutinya. Beliau sangat menjaga adab dan batas bersama dengan peserta yang lain. Walaupun ada aktiviti yang memerlukan beliau masuk air, beliau akan memastikan auratnya tertutup rapi. Ya Allah, bagusnya. 




penampilan beliau sangat sopan dan menepati syariat


Setiap poster, gambar dan kata-kata daie adibah ini saya akan print screen dan simpan buat simpanan dalam laptop dan handphone. serius, saya sangat minat pada daie adibah. walaupun dah keluar masuk TV, tapi penampilan dia langsung tidak berubah, tetap bertudung labuh dan sederhana dalam berpenampilan. beliau adalah icon dalam hidup saya sekarang. bahaya jugak minat sehinggakan setiap kali on laptop, mesti cari gambar atau video adibah yang terkini, dan download lagi untuk ulang2 dengar dikemudian hari. fuh!!! memang minat tu sangat luar biasa, setiap bait kata-kata daie adibah ini saya akan tulis dalam diari dan sematkan dalam hati serta amalkan. Allah, hebatnya aura gadis ni sehinggakan saya jatuh hati untuk terus mendalami islam. kata daie Adibah, kalau nak orang hormat pada kita, pastikan kita hormat ibu bapa kita. kalau kita nak Allah makbulkan doakan kita, pastikan kita solat diawal waktu dan sentiasa solat berjemaah. pergh! terkesan kut kata-kata tu.

Auratnya tertutup rapi oh muslimah


Ada satu hari tu, waktu final episode daie millennia, saya tak henti-henti undi nak bagi beliau menang. Alamak, kantoi kat situ....sebab saya rasa, gadis ni mampu memberikan satu pembaharuan kepada dunia media. ye lah, media hari ini penuh dengan program yang merosakkan jiwa anak muda, dan program seperti ini memang patut disiarkan untuk anak muda. aduhai, tak tahula kenapa perasaan nak bagi beliau menang tu membuak-buak, dan akhirnya Allah pilih daie Adibah untuk menang. beliau sangat humble, dan bersahaja. setiap hujah yang disampaikan membuatkan setiap penonton terkesima dan terpukau. Walaupun beliau bukan mengambil jurusan agama, tetapi beliau mampu buktikan dengan persaingan yang hebat.


Hadiah RM50 ribu dan pakej pergi umrah. Wah, seronoknya! insyAllah, satu hari nanti pasti saya akan berjumpa dengan beliau. InsyAllah, mudah-mudahan Allah makbulkan doa saya ini.

No comments:

Post a Comment