Sesungguhnya senyum itu adalah sedekah (^_^)v

Friday

Alhamdulillah kembali lagi menulis

Assalamualaikum semua pembaca...
Mohon maaf kerana hampir 2 tahun tidak menulis di sini Oleh kerana terlalu banyak perkara perlu aku uruskan dari hari ke hari mencari sinar yang telah ku ketemui. Alhamdulillah, sesungguhnya Allah maha pengasih dan Maha penyayang. Allah memberikan aku satu sinar baru, sinar yang belum pernah aku temui sebelum ini. Alangkah indah dan bahagianya hati ini.

Kalau duhulu, hati ini selalu dalam keadaan yang tidak tenang dan tenteram, selalu inginkan kegembiraan dengan mencari sesuatu kepuasan dengan cara yang salah. Selalu membelakangi ummi dan papa dalam semua hal hanya kerana seorang lelaki. Kesalahan yang sering aku lalukan kerana si dia. Aku ingin kembali ke pangkal jalan, mencari redha illahi. Tatkala duhulu, aku sering membuatkan ummi menangis kerana sikapku yang sering kali alpa dalam menegakkan agama Mu Ya Allah… tatkala duhulu aku sentiasa mengguriskan hati ummi dan papa kerana aku inginkan kebebasan, bergaul dengan lelaki ajnabi  tanpa menghiraukan adab dan batasan.  Tatkala duhulu, aku pernah mengatakan yang pabila tua baru nak bertaubat…. SubhanAllah… jahilnya hambamu ini Ya Allah…

Tatkala dahulu, kerana seorang lelaki, aku sanggup menipu dan membohongi ummi dan papa…. Sungguh kejam hambaMu ini Ya Allah….. tapi, kerana engkau Ya Allah, Maha Pengasih, Maha Penyayang, Maha Pengampun, Maha Memurahkan dan Maha segala-galanya… aku bersyukur  Ya Allah… engkau Maha Mendengar setiap rintihan hati hambamu….

Ya Allah, aku mohon kepada Mu, ampunkanlah segala dosa-dosaku, dosa yang terdahulu, dosa yang kini, dan dosa yang akan datang… Ya Allah, dalam sujudku ini, aku mohon kepada Mu dengan penuh rasa rendah diri, Ya Allah, Engkau ampunkanlah segala dosa kedua ibu bapaku yang selama ini telah banyak berkorban untuk membesarkan aku dengan penuh kasih sayang…. Ya Allah, limpahkanlah rahmat kasihmu buat kedua ibu bapaku… rahmatilah mereka Ya Allah… Jangan Kau Zalimi mereka hanya kerana dosa-dosaku yang duhulu Ya Allah….. Engkau lindungilah mereka Ya Allah… sesungguhnya aku amat menyayangi mereka Ya Allah… Kasihanilah mereka sebagaimana mereka mengasihi aku Ya Allah… terimlah taubat hambamu ini Ya Allah…. Sesungguhnya Maha Mendengar lagi Maha Pengampun… Amin Ya Rabbal aalamin….

Papa & Ummi
bahagia selamanya


No comments:

Post a Comment