Sesungguhnya senyum itu adalah sedekah (^_^)v

Friday

SAHABAT

Bersahabatlah hanya kerana Allah
Kalau dahulu, aku berbangga apabila mempunyai sahabat yang tidak menutup aurat, tidak menjaga solat 5 waktunya, bangga melakukan maksiat, tapi kini aku malu, malu untuk melakukan maksiat kepada Allah. Dan sekarang aku berasa begitu rendah diri untuk bersahabat dengan sahabat yang tinggi ilmu agamanya, sentiasa menasihati sahabat yang lain dan sentiasa mengingatkan sahabat yang lain tentang saat kematian. Aku malu kerana aku insane yang hina, tatkala dahulu aku selalu melakukan perkara yang bercanggah dengan Islam. Tatkala dahulu aku selalu berfikiran negative terhadap insan  yang beristiqamah berhijrah dengan bertudung labuh.
awak.... kita bersahabat sehingga ke syurga ilahi ya.....
Aku masih ingat lagi kata-kata yang pernah aku lemparkan pada seorang sahabat, “Setakat tudung je labuh hati bukannya baik sangat pun, saja nak tunjuk alim depan orang, bukan tak tahu perangai dia yang dulu tu…” Ya Allah… sungguh biadapnya hambaMu ini terhadap insan yang berhijrah menegakkan agamaMu, ampunkan segala dosaku Ya Allah sesungguhnya aku terlalu jahil dan tidak mengenal erti islam yang sebenar…. Tapi kini, insan yang aku hina itulah menjadi sahabat aku yang sentiasa menasihatiku dan menegur setiap perbuatanku. Ya Allah teguhkanlah hati kami untuk menuju syurga Mu Ya Allah… semoga persahabatan ini di redhai oleh Mu Ya Allah…


kakak-kakak yang sentiasa memberi nasihat dan inspirasi untuk aku berhijrah


No comments:

Post a Comment